Dinsdag 24 november 2015  was de DUO gastheer voor de Kennisgroep Servicemanagement.

Harm de Mooij (RDW) gaf als eerste een presentatie over de vervanging van hun Service management tool. Hij vergeleek het langjarige project met een marathon in plaats van een korte sprint. Openhartig gaf hij in chronologisc he   volgorde een exposé van het project en sloot het af met enkele bijzonder praktische “tips en tricks”.

Vervolgens gaf Leon  van der Krogt (UMCG) een presentatie omtrent het hart van de service management processen, namelijk de CMDB.  Hij deelde met de aanwezigen de opzet, het bestaan en de werking van de CMDB. Ook hij gaf enkele bruikbare tips om vooral aandacht te hebben voor het proces om de gehele organisatie mee te nemen en “stapje voor stapje” een CMDB neer te zetten en kwalitatief steeds te verbeteren.

Beide presentaties waren bijzonder openhartig, open, eerlijk en mogelijk binnen de vertrouwde omgeving van samenwerking Noord.

Daarna werd door de initiatiefnemers Erik Grave (Gasunie) en Wouter Stoit (DUO) aan de groep voorgelegd wat we samen kunnen oppakken, want de eerste  bijeenkomst in maart had reeds een tiental onderwerpen opgeleverd. Voor vier van de onderwerpen bleken er snel presentatoren en kartrekkers die zich spontaan meldden. Tot slot kwam het idee om deze onderwerpen bij elkaar te inventariseren om zodoende ook vooral van elkaar te kunnen leren. Ester Terpstra (DUO) zal hieromtrent het initiatief nemen.

Ter afsluiting werd door de DUO een borrel aangeboden in het paviljoen, een prachtige plek om te netwerken.

Kortom, een uitermate succesvolle bijeenkomst, samenwerken… loont.

Interesse?
Heeft u ook interesse om bij de Kennisgroep Service Management aanwezig te zijn? Neem contact op met Erik Grave, H.A.Grave@gasunie.nl